آثار و ثواب قرائت سوره های قرآن(2)

ثواب سوره تغابن
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره تغابن را در نماز مغرب واجب بخواند، این سوره در قیامت شفاعت کننده او خواهد بود و نزد کسى که شهادت او را قبول داشته باشد، شاهد عادلى مى شود، و از او جدا نخواهد شد تا او را به بهشت ببرد.

ثواب قرائت سوره طلاق و تحریم
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره طلاق و تحریم را در نماز فریضه بخواند، خداوند نمى گذارد که در روز قیامت بترسد یا اندوهگین شود؛ از آتش معاف شده و خداوند به خاطر تلاوت این سوره ها و مراقبت از آنها او را به بهشت مى برد. زیرا این سوره ها از آن پیامبر اکمر صلى الله علیه و آله است .

ثواب قرائت سوره ملک
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره ملک را قبل از خواب در نماز واجب بخواند، تا صبح در امان خدا خواهد بود و در روز قیامت نیز تا ورود به بهشت در پناه خداست .

ثواب قرائت سوره قلم
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره قلم را در نماز واجب یا مستحب بخواند، خداوند او را براى همیشه از فقر ایمن نموده و هنگامى که بمیرد، او را از عذاب قبر پناه مى دهد.

ثواب قرائت سوره الحاقه
امام باقر علیه السلام فرمودند: سوره الحاقه را زیاد بخوانید. همانا قرائت آن در نمازهاى واجب و مستحب جزیى از ایمان به خدا و رسولش مى باشد. زیرا همانا این سوره فقط براى امیرالمؤ منین علیه السلام و معاویه نازل گردید و خواننده این سوره تا روز دیدار خداى عزوجل دین خود را از دست نخواهد داد.

ثواب قرائت سوره معارج
امام صادق علیه السلام فرمودند: سوره معارج را زیاد بخوانید. زیرا همانا کسى که زیاد آن را بخواند، در روز قیامت خداوند از گناه او سوال نمى فرماید و در بهشت او را با حضرت محمد صلى الله علیه و آله و اهل بیت او سکوت دهد؛ انشاءالله .

ثواب قرائت سوره نوح
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که به خداوند مومن است و کتاب او را مى خواند، تلاوت سوره نوح را ترک نمى کند. هر بنده اى که با صبر و براى پاداش الهى این سوره را در نماز واجب یا مستحب بخواند، خداى تعالى او را در جایگاه نیکوکاران جاى مى دهد؛ غیر از بهشت خودش سه بهشت دیگر نیز براى بزرگداشت به او عطا مى نماید؛ دویست حوالعین و چهارهزار زن شوهر دیده به همسرى به او عطا مى نماید؛ انشاءالله .

ثواب قرائت سوره جن
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که جن را زیاد بخواند، هیچ گاه دچار چشم زخم ، سحر، جادو، مکر و جن نخواهد شد؛ همراه با حضرت محمد صلى الله علیه و آله خواهد بود؛ و خواهد گفت : پروردگارا! من جز همراهى با حضرت رسول صلى الله علیه و آله ، چیز دیگرى نمى خواهم .

ثواب قرائت سوره مزمل در نماز عشاء

امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره مزمل را در نماز عشا یا آخر شب بخواند، شب و روز همراه با سوره مزمل براى او شهادت داده و خداوند زندگى و مرگى شیرین به او عطا مى نماید.

ثواب قرائت سوره مدثر
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که در نماز واجب سوره مدثر را بخواند، به عهده خدا است که او را همراه با حضرت محمد صلى الله علیه و آله در درجه او قرار بدهد و انشاءالله در زندگى دنیا هیچگاه دچار بدبختى نخواهد شد.

ثواب قرائت سوره قیامت
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که بر خواندن سوره قیامت مداومت نماید و به آن عمل کند، خداى عزوجل او را با زیباترین صورت همراه با رسول خدا صلى الله علیه و آله از قبرش بر مى انگیزد و به او مژده داده و در صورت او مى خندد تا از پل صراط و میزان بگذرد.

ثواب قرائت سوره انسان

امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که سوره انسان را صبحهاى پنج شنبه بخواند، خداوند هشتصد حورالعین بکر و چهارهزار حوالعین شوهردیده به همسرى او عطا مى نماید و غیر از این ، حوالعین دیگرى نیز، و همراه با حضرت محمد صلى الله علیه و آله خواهد بود.

ثواب قرائت سوره مرسلات ، نباء و نازعات

امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره مرسلات را بخواند، خداوند بین او و حضرت محمد صلى الله علیه و آله آشنایى ایجاد مى نماید. و کسى که هر روز بر قرائت سوره نباء مداومت نماید، یک سال نخواهد گذشت که خاه کعبه را زیارت مى نماید؛ انشاءالله . و کسى که سوزه نازعات را تلاوت نماید، مرد، مگر سیراب و برانگیخته نخواهد شد، مگر سیراب و وارد بهشت نخواهد شد، مگر سیراب .

ثواب قرائت سوره عبس و تکویر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره عبس و تکویر را قرائت نماید، زیر بال خدا بوده و از خیانت دیگران در امان مى باشد، در سایه خداوند و کرامت او بسر مى برد و در بهشت او به سر خواهد برد. و این کار براى خداوند بزرگ نیست . انشاءالله .

ثواب قرائت سوره انفطار و انشقاق
شنیدم که امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که همیشه در نمازهاى واجب و مستحب سوره هاى انفطار و انشقاق را بخواند، خداوند بین او و حاجتش فاصله نمى اندازد و مانعى بین او و خدا نخواهد بود. و پیوسته خداوند به او مى نگرد و تا از حساب مردم فارغ شود.

ثواب قرائت سوره مطفقین

امام صادق علیه السلام فرموند: کسى که در نماز واجب سوره مطفقین را بخواند، خداوند در روز قیامت امان از آتش را به او عطا مى فرماید، نه آتش ‍ او را مى بیند و نه آتش را؛ از پل جهنم عبور نخواهد کرد و در روز قیامت حساب پس نمى دهد.

ثواب قرائت سوره بروج
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره بروج را در نمازهاى واجب خود بخواند، همانا این سوره پیامبران است ، حشر و جایگاه او با پیامبران ، رسولان و صالحان است .

ثواب قرائت سوره طلاق
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در نمازهاى واجب سوره طلاق را بخواند، در روز قیامت در نزد خداوند داراى مقام و منزلتى بوده ، و در بهشت از دوستان پیامبران و دوستان یاران آنها خواهد بود .

ثواب قرائت سوره اعلى
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره اعلى را در نمازهاى واجب یا مستحب بخواند، در روز قیامت به او مى گویند: از هر کدام از درهاى بهشت که مى خواهى وارد شو. انشاءالله .

ثواب قرائت سوره غاشیه
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در نماز واجب یا مستحب بر قرائت سوره غایشهمداومت نماید، خداوند در دنیا و آخرت او را با رحمت خود مى پوشاند، و در روز قیامت امان ازآتش را به او عطا مى نماید. ثواب قرائت سوره فجر
امام صادق علیه السلام فرمودند: سوره فجر را در نمازهاى واجب و مستحب بخوانید. زیرا همانا این سوره از آن امام حسین علیه السلام است . و کسى که آن را بخواند، در روز قیامت با امام حسین علیه السلام در درجه او در بهشت مى باشد. همانا خداى عزوجل عزیز و حکیم است .

ثواب قرائت سوره بلد

امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در نمازهاى واجب خود سوره بلد را بخواند، در دنیا او را به عنوان یک انسان صالح ، و در آخرت به عنوان کسى که نزد خدا منزلتى دارد؛ خواهند شناخت و در روز قیامت از دوستان پیامبران ، شهدا و صالحان خواهد بود .
ثواب قرائت سوره شمس ، لیل ، ضحى ، و شرح
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در شب یا روز سوره لیل ، شمس ، ضحى و شرح را زیاد بخواند، چیزى در کنار او نیست ، مگر این که براى او شهادت مى دهد؛ حتى مو، پوست ، خون ، گوشت ، رگها، اعصاب ، استخوانها، و همه ذرات وجودش که بر روى زمین است . پروردگار متعال نیز مى فرماید: شهادت شما در مورد بنده ام را پذیرفته و آن را روا گردانیدم . او را به بهشتهایم ببرید تا هر کجا را که مى خواهد انتخاب کند و آن جا را بدون منتى از من و تنها از روى لطف و تفضل من ، به او بدهید. و گواراى گواراى او باشد.

ثواب قرائت سوره تین
امام صادق علیه السلام : فرمود کسى که سوره تین را در نمازهاى واجب و مستحب بخواند، آن قدر از بهشت به او مى دهند که راضى شود.

ثواب قرائت سوره علق
امام صادق علیه السلام : فرمودند کسى که در شب یا روزى سوره علق را تلاوت نماید، آنگاه در همان شب یا روز بمیرد، شهید مرده است ، خداوند او را شهید برمى انگیزد، شهید زنده مى نماید و مانند کسى خواهد بود که با رسول خدا صلى الله علیه و آله در راه خدا شمشیر زده باشد.

ثواب قرائت سوره قدر
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که با صداى بلند سوره قدر را بخواند، مانند کسى است که در راه خداى عزوجل شمشیر کشیده باشد و کسى که آن را با صداى آهسته بخواند، مانند کسى است که در راه خدا در خون خود غلتیده باشد، و کسى که ده با آن را بخواند، خداوند هزار گناه از گناهان او را پاک مى نماید.

ثواب قرائت سوره بینه
امام باقر علیه السلام فرمودند کسى که سوره بینه را بخواند، از شرک بیزار مى باشد؛ وارد دین حضرت محمد صلى الله علیه و آله خواهد شد؛ خداى عزوجل او را مؤ من بر مى انگیزد و در حساب بر او آسان مى گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سجاد
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پخش زنده حرمين
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 481
بازدید کل : 54373
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1